Друкувати
PDF
30
травня
2011

У Верховній Раді зареєстровано проект змін в законодавство про ґендерну рівність

Київ, 30 травня - Народні депутати України зареєстрували проект Закону України про несення змін до законодавства про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Передбачається, що прийняття згаданого законопроекту допоможу приведенню українського законодавства у відповідність зі світовими тенденціями забезпечення прав людини. До розробки зазначеного проекту долучились представники центральних органів виконавчої влади, громадських організацій та експерти Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні (спільний проект Європейського Союзу та Програми розвитку ООН).

 Автори законопроекту зауважують, що ґендерний баланс — це індикатор демократичності і дотримання основних громадянських свобод, що відображає процес утвердження в Україні соціальних, економічних та політичних стандартів. Задля забезпечення реальної ґендерної рівності в Україні, Цілями Розвитку Тисячоліття-2015 визначено основні завдання, головне з яких – забезпечення ґендерного співвідношення на рівні не менше 30 до 70% тієї чи іншої статі у представницьких органах влади та на вищих щаблях виконавчої влади.

Міжрегіональні порівняння також доводять, що на рівні окремих країн вищі індикатори участі жінок в державних структурах супроводжуються нижчими рівнями корупції та сприяють посиленню соціальної орієнтації державної політики.

Несприятливе становище України за цим індикатором визначається незначним представництвом жінок у національному парламенті: впродовж всього періоду незалежності їх частка серед народних депутатів не перевищувала 8%, а протягом 2002–2006 років навіть зменшувалась до 5%.

Це один з найнижчих показників у Європі та світі. У сільських, селищних та районних радах представництво жінок наближується до 40%, у обласних радах залишається на рівні менше 10%. Україна є єдиною країною світу, де жодна жінка не входить до складу Кабінету Міністрів. Водночас, в середньому по Європейському Союзу жінки посідають близько 30% парламентських місць, а в країнах Північної Європи, яким вдалось досягти найбільшого прогресу в сфері ґендерної рівності, навіть більше (наприклад, в Швеції – 47%, Нідерландах – 42%, Фінляндії – 40%, Норвегії – 39%).

Наразі Україна не лише поступається кращим європейським зразкам, а й досить далека від середнього індикатора участі жінок у національних парламентах країн світу (18,7%). Більш того, за рівнем політичного представництва жінок Україну випереджають навіть окремі держави ісламського світу, які відомі своїми фундаменталістськими традиціями щодо обмеження суспільної активності жінок (зокрема, частка жінок в парламенті Тунісу становить 27,6%, Афганістану – 27,3%, Об’єднаних Арабських Еміратів – 22,5%).

Тому, серед іншого, законопроект передбачає впровадження ґендерних квот у представницьких органах влади та на вищих щаблях державного управління, у списках політичних партій і блоків (зокрема, у складі партійного керівництва).

Народні депутати впевненні, що квотування має розглядатись як тимчасовий протекціоністський захід держави щодо статі, яка наразі опинилася в дискримінаційному становищі, і має компенсувати тривале нехтування принципом ґендерної рівності в українському суспільстві з метою створення позитивного іміджу України на міжнародній арені.

Наразі, законопроект знаходиться на ознайомленні у профільному комітеті.

Для детальнішої інформації, звертайтесь до Миколи Ябченка за тел.: (044) 569 40 75, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду .