Ґендерна освіта

Друкувати
PDF
20
січня
2009

Компонент 2

Компонент 2. Ґендерні стандарти в освіті 
 
Однією із основних цілей діяльності «Програми рівних можливостей та прав жінок в Україні» є сприяння розвитку освіти без ґендерної упередженості та включення питань з ґендерної обізнаності і чутливості до системи освіти. 

Загальним результатом реалізації цього напрямку діяльності проекту повинно стати вилучення з системи освіти ґендерних стереотипів та упереджень, подання ґендернозбалансованої інформації в підручниках та освітніх програмах.

Реалізація компоненту відбуватиметься відповідно до Закону України «Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків» та з урахуванням завдань Державної програми з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві на період до 2010 року з орієнтацією на найкращі практики і досвід держав-членів та країн-кандидатів Європейського Союзу. 

Діяльність проекту з розвитку освіти без ґендерної упередженості та включення питань з ґендерної обізнаності і чутливості до системи освіти впроваджуватиметься за трьома головними напрямками:
1. Запровадження ґендерних стандартів викладання в системі середньої та вищої освіти шляхом:
• надання експертної підтримки Міністерству освіти і науки у розробці ґендерних стандартів в освіті;
• розробки рекомендацій для вчителів із подолання ґендерних стереотипів у процесі навчання;
• ґендерної експертизи шкільних підручників, посібників та освітніх програм;
• підвищення здатності спеціалістів Міністерства освіти і науки, обласних та районних управлінь освіти і науки щодо впровадження ґендерних стандартів освіти;
• проведення тематичних тренінгів для вчителів та учнів України тощо.
2. Підвищення здатності вчителів до подолання ґендерних стереотипів та запровадження питань ґендерної обізнаності та ґендерної чутливості в освітні програми України через: 
• підтримку розробки ґендерночутливих програм для студентів педагогічних ВНЗ;
• розробку спеціальних тренінгів із запровадження ґендерних знань та ґендерної чутливості у систему педагогічної освіти та підготовку для їх проведення групи тренерів 
• організацію тренінгів із ґендерних питань та підвищення ґендерної чутливості для вчителів;
• підтримку запровадження ґендерної спеціалізації та заснування кафедр з ґендерних студій в українських ВНЗ.
3. Сприяння підвищенню ґендерної чутливості в українському суспільстві через систему освіти, що включатиме:
• підтримку діяльності ґендерних освітніх центрів в областях України;
• підготовку інформаційні матеріали для підвищення обізнаності з ґендерних питань.
Цільова група компоненту: Міністерство освіти і науки, Міністерство у справах сім‘ї, молоді та спорту, Комітет Верховної Ради України з питань освіти і науки, вищі навчальні заклади, загальнодержавні та регіональні освітні інституції, неурядові організації, вчителі, викладачі та студенти.
 
Експерт з ґендерної освіти
Ігор Гуцуляк
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду
tel.: +38 044 584 34 64